در راستای برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران:
برگزاری نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزشهای مهارتی در ایران و جهان
نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزشهای مهارتی در ایران و جهان با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفهای و جمعی از صاحبنظران این حوزه به میزبانی سازمان فنی و حرفهای کشور برگزار شد.
به گزارش ادارهکل روابط عمومی دانشگاه، این نشست با حضور دکتر جهانشاهی، معاون پژوهش و فناوری و هیئت همراه متشکل از مدیرانکل ستادی دانشگاه در حوزه آن معاونت، دکتر کشتکار، قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی - کاربردی، مهندس سید مصطفی آذرکیش، مدیر برنامه، بودجه و ساختار سازمانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دکتر شهریور، معاون پژوهش، برنامهریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، دکتر مجتبی نوروزی، معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفهای، مدیران قرارگاه مهارتآموزی ستاد کل نیروهای مسلح و دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفهای و مهارت و نیز جمعی از صاحبنظران روز سهشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در محل سالن مهارت سازمان آموزش و فنی حرفهای کشور و با حضور وبیناری مدیرانکل استانی این سازمان از سراسر کشور برگزار شد.
در این نشست، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گزارشی از برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت که سوم و چهارم اردیبهشتماه 1403 در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار خواهد شد، تبیین و تاریخچه، اهداف و برنامههای این کنفرانس را تشریح کرد.
دکتر جهانشاهی، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان فنی و حرفهای، دانشگاه علمی – کاربردی و وزارت آموزش و پرورش را برگزارکنندگان اصلی کنفرانس مذکور خواند و در ادامه، به پنج محور حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارتآموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخشهای دولتی، عمومی و خصوصی در آموزشهای فنی و حرفهای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزشهای مهارتی در ایران و جهان به عنوان محورهای اصلی کنفرانس اشاره کرد.
معاون پژوهش و فناوری در حوزه مطالعه تطبیقی دو موضوع را مورد اشاره قرار داد و افزود: میبایست مطالعات تطبیقی مبتنی بر زیستبوم و شرایط کشورمان صورت بگیرد و نیز، بین دو حوزه آموزشهای عالی و آموزشهای مهارتی ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد تا فارغالتحصیلان دانشگاهها بتوانند نقش و رسالت خود در حل مشکلات جامعه را به خوبی ایفا کنند.